fallens dagar 2015 trollhättan FI-politikern lämna efter uttalande om judar

Efter uppmaning från partistyrelsen för Feministiskt initiativ lämnar nu Oldoz Javidi asin plats på riksdagslistan.

Tack för att du har registrerat dig!

öppen förskola södermalm stockholm Du kan nu läsa ytterligare 10 gratisartiklar på Dagen.se.

tennisracket dam nybörjare
hvordan få muskler på armene Nyheter rinner ur ögat när jag ligger ner

vab ersättning från arbetsgivare På partiets hemsida skriver FI i klartext att partistyrelsen inte längre har förtroende för Oldoz Javidi, "då hon inte längre samverkan med partistyrelsen för att återskapa förtroendet för henne och partiet". Javidi blev starkt ifrågasatt sedan hon gjort ett antisemitiskt uttalande i partiets nättidning Feministiskt Perspektiv. Det tog seden flera dagar innan uttalandet om att tömma Israel på judar ströks av tidningens chefredaktör och ansvariga utgivare, Anna-Klara Bratt.

det verkar som om på spanska Feministiskt initiativ har starkt tagit avstånd från uttalandet och Oldoz Javidi själv har bett om ursäkt på sin Facebooksida. Men FI:s partistyrelse har ändå tröttnat på Javidi och riktar därför uppmaningen att dra sig ur höstens riksdagsval.

vilka kanaler sänder oscarsgalan I hopp och skoj umeå pris om händelsen kan du läsa uttalandet som togs bort ur intervjun.

existenzminimum tabelle österreich Efter partistyrelsens krav uppger Oldoz Javidi i en intervju för Dagens Nyheter att hon nu drar tillbaka sin kandidatur.

premiärer på hbo nordic 2018 – För mig är det väldigt enkelt. Har jag inte partiets förtroende så kan jag självklart inte stå kvar på riksdagslistan, säger hon till DN.